De fyra säkerhets-åtgärderna

Res säkert med BORNHOLMSLINJEN

Res säkert med oss

Vad innebär COVID-19 för din resa?

BORNHOLMSLINJEN har vidtagit en rad åtgärder för att hjälpa och skydda både passagerare och besättning vad gäller den aktuella utmaningen med COVID-19, så att du får en trevlig resa över Östersjön. 

 

Situationen med COVID-19 har medfört att BORNHOLMSLINJEN  har anpassat kapaciteten till COVID-19-situationen - så det finns bra plats mellan alla resenärer. 

Detta innebär att vi har ändrat tidtabellen. Om din avgång påverkas av ändringarna kommer du att få ett SMS med information om detta. 

Hur corona-situationen i övrigt påverkar din resa, hittar du svar på nedan.  

Kom tryggt i hamn

Fyra säkerhetsåtgärder

Det viktigaste för oss alla på BORNHOLMSLINJEN är att du och din familj är säkra ombord. Vi har därför initierat fyra särskilda säkerhetsåtgärder, så att du kan känna dig extra trygg när du reser med oss.

1. Extra bra utrymme ombord. Vi har anpassat kapaciteten till COVID-19-situationen - så det finns bra plats mellan alla resenärer.

2. God hygien. Vi har kallat in extra personal vid alla avgångar, vilket säkerställer extra hög renlighetsstandard. Vi torkar av och spritar bord, stolar m.m. före, under och efter varje avgång.

3. Vi reser tillsammans – men var för sig. Vi har satt upp avståndsmarkeringar som underlättar för alla att hålla ett betryggande avstånd från varandra.

4. Stanna i bilen. Om du har ett speciellt behov av att inte vara nära andra på resan kan du boka en plats på bildäck under resan i förväg eller välja det i automaten vid incheckningen. Antal platser på bildäck är begränsade, så utan bokning garanteras du ingen plats. Kom ihåg att din bokning är bindande. Observera att detta endast gäller Rønne-Ystad och inte Rønne-Køge, Rønne-Sassnitz eller avgångar med Povl Anker.

Bokning

Omboka din resa

BORNHOLMSLINJENs biljetter blir ombokningsbara

Så här gör du om du har bokat en resa med BORNHOLMSLINJEN under perioden den 23 mars till och med den 31. augusti.

Den danska regeringens tillkännagivande om ytterligare restriktioner avseende COVID-19 medför att BORNHOLMSLINJEN har beslutat att alla tidsbundna biljetter med avgång 23 mars–31 augusti blir ombokningsbara. 

Standard-biljetter kan återbetalas, men om du har köpt en Lågpris- eller Flex-biljett kan dessa i enlighet med våra affärsvillkor inte återbetalas. Dessa biljettyper, som köpts för den aktuella perioden, kan dock ombokas kostnadsfritt till en annan avgång när som helst under resten av året.

Så länge som det finns restriktioner på grund av COVID-19, får biljetten bytas flera gånger utan att det tillkommer några ändringsavgifter. 

Om biljetten ändras till en avgång som är dyrare än den ursprungliga, måste som vanligt prisskillnaden betalas.

Kom ihåg att din biljett måste ändras före den ursprungliga avgångstiden.

Om biljetten har köpts vid ett datum efter ovanstående period, gäller våra normala villkor. Dessa kan du läsa mer om här

Kontakta oss

Har du några frågor? Kom ombord!

I en coronatid som denna där ovissheten är stor, är det viktigt att du vet att vi finns här! 

Om du har några frågor finns vi i kundtjänsten, där vi gör vårt bästa för att svara på dina frågor så snabbt och tydligt som möjligt – men ha tålamod. Vi får ett stort antal förfrågningar, och som alla andra företag har även vi varit tvungna att skicka hem medarbetare. Vi hoppas på din förståelse om du upplever extra väntetid.

Du kan kontakta oss direkt på kundeservice@bornholmslinjen.dk eller ringa till oss på telefon +45 70 900 100 under våra öppettider, som är måndag–fredag kl. 06.30-00.00.

Vår Facebook är dessutom bemannad varje vardag mellan kl. 8.00 och 16.00.